ASU Poli, față în față cu o echipă de tradiție a Timișoarei! Auto vine pe „Știința”

Auto Timișoara, în perioada duelurilor cu Jiul și „Craiova Maxima”

Auto Timișoara, în perioada duelurilor cu Jiul și „Craiova Maxima”

ASU Poli va primi vineri vizita concitadinei Auto, o grupare cu o istorie veche în acest eșalon, la care au activat, în diferite funcții, nume de legendă ale fotbalului timișorean. Ținută în viață prin încăpățânarea președintelui Radivoi Miatov, gruparea din Freidorf s-a remarcat în ultimii ani drept o veritabilă șlefuitoare de talente.

Auto Timișoara e un nume clasic al Ligii a IV-a Timiș. Nelipsită din acest eșalon în ultimii 10 ani, gruparea din Freidorf s-a remarcat, ani la rând, drept o grupare de mijlocul clasamentului, fără intenții de promovare și cu puține situații în care a tremurat pentru supraviețuire. Fondată în 1954, Auto a evoluat la nivel municipal în primii ani de existență, reușind să promoveze în cel de-al patrulea eșalon, denumit pe atunci Campionatul Interjudețean, în 1967/1968. La cârma echipei se afla Zoltan Beke, celebrul înaintaș din perioada de glorie a Ripensiei, care a reușit să încheie Campionatul Orășenesc neînvins, la 9 puncte distanță de locul 2.

Pentru a ne face o imagine asupra peisajului fotbalistic din acea vreme, să vedem cum arăta clasamentul actualului „Municipiu” în primăvara anului 1968:

1. Auto Timișoara 46p., 2. Politehnica II 37p., 3. Tehnolemn Timișoara 33p., 4. Voința Timișoara 31p., 5. Comerțul Timișoara 28p., 6. Stăruința Timișoara 26p., 7. U.T. Timișoara 26p. 8. FZB Timișoara 23p., 9. Electrobanat Timișoara 21p., 10. A.S.A. Timișoara 14p., 11. Gloria Moșnița Nouă 11p., 12. Tăcerea Timișoara 9p., 13. Mănușarul Timișoara 8p.

În anii ce au urmat, Auto a fost o constantă a eșalonului al patrulea. La acest nivel se afla și în sezonul 1982/1983, atunci când întreaga țară a aflat despre jucători precum Scorobete, Korec sau Vodărniceanu.

Auto a reușit atunci un parcurs de neimaginat în Cupa României. A trecut, pe rând, de Viitorul Sânandrei, Obilici Sânmartinu Sârbesc, Vagonul Arad, Strungul Arad, Vulturii Lugoj și Șoimii Lipova, ajungând astfel în faza 16-imilor de finală. La 23 februarie 1983, Auto a primit vizita prim-divizionarei Jiul Petroșani, iar contrar tuturor așteptărilor, trupa pregătită atunci de Ghiță Chimiuc s-a impus cu 1-0, prin golul marcat de Ionescu.

Faza optimilor s-a disputat peste numai câteva zile, iar micuției formații timișorene i-a fost hărăzit un adversar cu greutate, Universitatea Craiova, cea mai în vogă echipă românească a momentului. E vorba despre generația cunoscută drept „Craiova Maxima”, oltenii fiind în plină campanie în Cupa UEFA. De altfel, la trei zile după disputa cu Auto, programată duminică, 27 februarie, Balaci & co. aveau să evolueze pe terenul lui Kaiserslautern.

Jocul a fost programat pe teren neutru, la Turnu Severin, iar ca un fapt inedit, Auto a evoluat atunci în echipamentul formației locale, FC Drobeta. Motivul? Tricourile de joc ale timișorenilor fuseseră spălate după jocul cu Jiul, dar au înghețat pe sârmă, la uscat. Craiova s-a impus cu 3-1, însă nu a avut parte de un meci ușor, în fața unei echipe arțăgoase, venită dintr-un cartier mărginaș al Timișoarei, decisă să nu se facă de râs. Golul de onoare al „mecanicilor” a fost semnat de Cioca. Iată cum au arătat cele două combatante:

Auto: Korec I – Scorobete, Korec II, Mitco, Dosan, Horvath, Ionescu, Cioca, Mihailovici, Vodărniceanu, Tauner. Au mai intrat; Pescaru, Mănăilă, Covejdean.

U Craiova: Lung, Negrilă, Ştefănescu, Tilihoi, Ungureanu, Ţicleanu, Dumitru, Beldeanu, Balaci, Cămătaru, Crişan. Au mai intrat: Ciupitu, Cârţu, Donose.

Spre sfârșitul anilor 80, Auto a avut și câteva sezoane petrecute în Liga a III-a. În 1987/1988, a jucat în „C” sub denumirea de Auto Vulcan, iar în următoarele două ediții, echipa a purtat denumirea Energia Auto. Ultima aventură a trupei din Freidorf în acest eșalon s-a consemnat în ediția 1991/1992, sub denumirea Auto FZB.

miatovAuto, la fel ca multe alte echipe de cartier din Timișoara, a stat mereu la umbra grupărilor ce reprezentau orașul în primele două ligi. Dar judecând după ritmul în care echipele vechi ale urbei s-au stins de la revoluție încoace, e de admirat faptul că activitatea fotbalistică e în mișcare și astăzi în Freidorf. Acest lucru i se datorează în mare măsură inginerului Radivoi Miatov (foto dreapta), cel ce a preluat conducerea echipei în 1990 și care s-a luptat ani la rândul cu neajunsurile materiale pentru a duce mai departe tradiția clubului.

Începând cu sezonul 2004/2005, Auto nu a lipsit de la nicio ediție a Ligii a IV-a, clasându-se nu o dată în prima jumătate a clasamentului. Să aruncăm un ochi peste pozițiile pe care echipa a terminat campionatul în ultimii ani:

2012/2013 – locul 10
2011/2012 – locul 8
2010/2011 – locul 13
2009/2010 – locul 9
2008/2009 – locul 11
2007/2008 – locul 7
2006/2007 – locul 5
2005/2006 – locul 6
2004/2005 – locul 13

În prezent, gruparea din Freidorf e antrenată de Mihai Hromei, care își continuă, în paralel, și activitatea de jucător. Iată cum a arătat echipa lui Auto, la meciul câștigat miercuri, pe teren propriu, cu Timișul Șag: Ilie – Amadeo, Hromei, Cine, Taub – Schipor, Buda, Faimoc, Leleczi – Mohamed, Rotaru. Au mai jucat Al Helou, Sturza, Ardelean, Pitic.

Meciul ASU Poli – Auto Timișoara va avea loc vineri, de la ora 17, pe stadionul „Știința”.

About Gabriel Toth